maudolifiers.reismee.nl

Brisbane - Sydney

Zó, na ons eenmalig avontuur met onze Billy, stonden we er ineens weer alleen voor. We hadden één nachtje Brisbane geboekt en zo liepen we na het inleveren van de camper het stuk naar het hostel. Ondertussen nog even naar Peterpans (reisorganisatie) om onze busticket te boeken, althans dat dachten we. Hier kwam mevrouw wel met een hele aantrekkelijke aanbieding en 10 minuten later waren onze komende 10 dagen en tevens ook onze laatste dagen Australië geboekt. Wat een rustgevend gevoel was dit en óh óh wat waren we vrolijk. Het was alweer even geleden dat ik me zo heerlijk voelde. Het was heerlijk weer en genoten van Brisbane; de goede sushi, het zonnetje en het heerlijke stadse gevoel. In de avond hebben we een stadswandeling gemaakt door Brisbane en wat foto’s gemaakt van de mooie skyline. De volgende ochtend besloten we maar dezelfde wandeling te gaan maken, om wat meters in te halen!

Na twee leuke dagen in Brisbane en één verschrikkelijke douche verder was het tijd om onze spullen weer in te pakken. Met ongeveer 50 kilo bagage een dikke 20 minuten gelopen naar onze bushalte, waar we de bus richting Surfers Paradise moesten pakken. Een paar dagen terug zijn we hier al even geweest, maar we hadden nog 3 dagen tegemoet! In de namiddag kwamen we aan en zijn we maar meteen op pad gegaan. Boodschappen gedaan en uitgezocht waar we die nacht Nederland - Mexico konden bekijken. In de avond lekker gekookt en ons daarna ’wedstrijd klaar’ te maken… én wat was het een wedstrijd hé? Alweer wenste ik dat ik op een vol plein stond, maar de realiteit was; één Mexicaan, één fanatieke portier en wij tweetjes. Na een beetje bijgeslapen te hebben zijn we op pad gegaan. Gewandeld door Surfers Paradise, genoten van een Starbucks en de zon zien ondergaan met op de achtergrond de Goldcoast van Australië. De volgende dag hebben we de bus gepakt om ons laatste theme park af te werken. Wildwaterglijbanen. Ik heb serieus nog nooit zoiets meegemaakt; ik moest in een soort van kast gaan staan op een luikje, luikje open en die glijbaan ging gewoon omhoog. Ons glijbanen avontuur heeft niet heel lang geduurd, aangezien het toch een beetje fris was. We besloten om nog maar een keer naar Movie World te gaan. In de avond maar eens goed op stap geweest in Surfers en wat een avond. Het is maar goed dat we de volgende ochtend de bus naar Byron bay hadden, anders denk ik dat ik hier was blijven wonen. Verliefd.
Ik moest mijn Braziliaanse spetter maar gauw vergeten, want er is helemaal geen tijd om verliefd te zijn. Zes dagen over in Australië! In de ochtend pakte we onze bus naar Byron Bay. Al veel goede verhalen over gehoord, dus we hadden er zin in! Ondanks dat ik best graag naast Luiz wakker had willen worden, zag dit er zeker niet verkeerd uit! Goed hostel, lekker weer en héél veel hippies. Heerlijk! Mensen op straat met borden: You’re beatifull, talloze straatartiesten ik vind het nu al leuk. In de avond hebben we lekker rustig een filmpje gekeken onder twee dikke dekens, wauw wat is het hier koud in de avond. Het voelde alsof ik in m’n bikini, midden in de winter op straat zat. De volgende ochtend hebben we twee fietsen gehuurd en zijn we door Byron gaan fietsen. De eerste stop was het strand, waar we hebben genoten van het prachtige uitzicht, wat een lekkere sfeer hangt hier. Iedereen is zo relaxt, je ziet overal mensen gezellig barbecuen bij het strand, of met een surfboard de zee in lopen of ze doen gewoon helemaal niks. Ook lekker. Even later vervolgde we onze fietstocht naar de vuurtoren van Byron. Onderweg moesten we onze fiets achterlaten en gaan lopen. Zwetend stonden we dan bij het meest oostelijke puntje van Australië. We keken naar de walvissen die we in de verte zagen zwemmen, de groep baby dolfijnen voor ons neus en nogmaals van het prachtige uitzicht. Nog een klein stukje naar boven en yes, de vuurtoren gehaald! Die kunnen we ook weer afstrepen. Van al dat sportieve gedoe hadden we best honger gekregen en we besloten ons op goede sushi te trakteren. Onze laatste officiële dag in Byron Bay, hadden we een tour naar Nimbin geboekt. Als je denkt dat Byron erg is, dan ben je nog niet in Nimbin geweest! Op vijf kilometer afstand ruik je bewijze van spreken de wiet lucht al. Op een gegeven moment zaten we te chillen met wat mensen van de tour en vroegen we aan een ‚mevrouw’ of ze even een foto wilden maken… Deze mevrouw woonde in de bossen, had nog nooit een telefoon of camera vastgehouden, van het woord „televisie” moest ze overgeven, eten kookte ze op zelfgemaakt vuur en in haar „achtertuin” kweekte ze haar wiet. Mevrouw was geboren in Nederland en dat vond ze wel een reden om ons wat van haar zelfgemaakte spul mee te geven… Ons laatste halve dagje op het strand uitgezeten wat totaal geen straf was. Om half 6 stonden we weer met al de bagage te wachten op onze volgende bus. Byron Bay - Sydney. De laatste busreis, en wat voor busreis… 14 uur, midden in de nacht, tijdens de kwartfinale van Nederland.
Zonder één minuut slaap, kwamen we aan in Sydney. Met onze plattegrond in de hand, op zoek naar ons nieuwe hostel. Snel ingecheckt en nog net het laatste deel van de wedstrijd kunnen zien. Na een verfrissende douche, besloten we met twee Nederlandse meisjes de stad in te gaan in plaats van te gaan slapen. Het werd dus een nachtje overslaan. Na een lange dag in Sydney waar we een wandeling door de Botanic Gardens hebben gemaakt, langs het Opera House hebben gelopen, over de Daling Harbour zijn gegaan en de twee meiden kennis hebben laten maken de de Australische sushi, lagen we rond een uur of acht helemaal dood in ons bed. Onze één na laatste dag in Sydney, hebben we voor de laatste keer onze was gedaan, wat hostels geboekt in Azië en daarna zijn we weer gaan wandelen door Sydney naar het Macquaries point. Prachtige zonsondergang met op de achtergrond de Harbour Bridge en het Opera House. Onze laatste dag in Sydney was aangebroken. Vrij vroeg pakte we de bus richting Bondi Beach. Hét strand van Australië… Het leek ons wel leuk om onze laatste dag traditioneel af te sluiten en aangezien we hier nog niet waren geweest was dit zeker de moeite waard. De golven waren super hoog, en ondanks het winter is in Australië, lag de zee vol met surfers. Toch vet om dit strand in het echt te zien, dat heb je zo vaak op tv gezien.. langzamerhand kwam het besef dat we over een paar uur dit land gingen verlaten. Nadat we de bus pakte naar de andere kant van de stad en voor de laatste keer de zon onder zagen gaan in Australië liepen we met zware voeten terug naar ons hostel. Om 6 uur stond onze airport shuttle klaar, en om 20:30 vloog ons vliegtuig de lucht in. Sydney - Singapore.
Onze laatste 10 dagen waren onvergetelijk en wat was het bijzonder om terug te zijn in Sydney. Een kleine 4 maanden geleden landde we hier en stonden we aan het begin van onze reis. En nu zijn we bijna 4 maanden verder, én wat hebben wij een reis achter de rug! Wat hebben we veel geleerd en wat hebben we genoten. We hebben meer gezien en gedaan wat we ons ooit konden bedenken. Wat zijn we bijzondere mensen tegen gekomen. Ik weet niet goed waar ik moet eindigen. We zijn zo dankbaar dat we de reis van ons leven hebben mogen maken. Australië wat ben je mooi, bedankt voor elke herinnering die je ons hebt gegeven, we zullen je niet snel vergeten. Daantje; bedankt dat ik samen met jou dit mooie land heb mogen ontdekken, dankjewel dat jij dit met mij wilde doen, dankjewel voor je liefde, gezelligheid etc. afgelopen 4 maanden. Zullen we elkaar beloven dit prachtige avontuur geweldig af te sluiten in Azië?
Dikke liefde van ons!
Daan & Maud